Meezingen?

Elke woensdag repetitie van 20:00 tem 22:00 in de Regenboogschool te Elewijt.

Vragen of opmerkingen? Contacteer ons

Koorleden, meld je aan op het intranet.

CV

Het Elewijts Bachkoor werd in 1965 opgericht als vierstemmig gemengd koor. Van 1993 tot 2015 werd het gedirigeerd door Heidi Jacobs, begin 2016 opgevolgd door Anne Adriaensens. En begin dit jaar gaf Anne het dirigeerstokje door aan Christine Chaltin.

Uiteraard is Bach - naast andere koorklassiekers - vertegenwoordigd in het repertoire, en verder een brede waaier aan volksmuziek, romantische en moderne muziek.

Het Elewijts Bachkoor heeft - dikwijls in samenwerking met andere koren en orkesten - een aantal imposante uitvoeringen op zijn palmares staan: Carmina Burana van Carl Orff, het Requiem van Mozart, Ode an die Freude van Beethoven, de Heldencantate van Emile Wambach, de Boerenkrijgcantate van August De Boeck, het Requiem van John Rutter en de creatie van het Requiem van Fernand Mortelmans. Niet alleen in Zemst trad het koor op, maar ook in Antwerpen, Gent, Mechelen, Sint-Niklaas, Brussel, Parijs, ...

Regelmatig organiseerde het Elewijts Bachkoor koorconcerten: kerstconcerten, een programma rond passie- en paastijd, Bach bekoort, Ontmoeting met Mozart, Allegria Italiana, Tast Toe, een vlot concert met etentje, door alle aanwezigen erg gesmaakt.

In 2012 werd i.s.m. de Academie van Vilvoorde het concert Gelukkig zijn gebracht. In 2013 was er het concert T(r)oonladders in samenwerking met de Gezondheidsraad Zemst. In 2014 het concert Memories, met de uitvoering van The armed man, een vredesmis van Karl Jenkins gebracht.

Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan in 2015 voerde het koor volledig in eigen regie tweemaal erg succesvol Carmina Burana van Carl Orff uit.

In 2016 werd samen met Sinfonia Heist een kerstconcert gegeven in Heist-Goor en Hofstade. En in 2017 werd het koor door het Festival van Vlaanderen uitgenodigd om samen met andere koren The Ebony Oratorio van Dirk Brossé in de Sint-Romboutskathedraal uit te voeren.

In 2017 werd in samenwerking met de Welzijn- en Gezondheidsraad Zemst het concert Evviva Baccho gebracht in het Gemeenschapscentrum De Melkerij in Zemst.